Vi tok en liten prat med Bjørn Aasen som Daglig leder for Aasen Bil AS.
Aasen Bil er en av Radio Metro AS sine mest trofaste kunder og har vært på lufta i mange år.
Hvorfor bruker dere radio?
Enkelt medium som «alle» benytter når de kjører bil.
Fortsatt mange biler uten DAB+ som kjører lokalt.
Bjørn forteller at at de bare har positive erfaringer med bruk av radioreklame. De får mange tilbakemeldinger fra kunder som har hørt spottene. Han forteller om en dag hvor det kom en kar fra Gjøvik-kanten innom butikken på Minnesund. Han hadde hørt profilspotten på Radio Metro hvor det sies «Det er godt å komma hematt». Han stakk kun innom for å sjekke om det stemte, noe han kunne bekrefte. Aasen legger til at det er veldig viktig at det er lokalt tilsnitt i spottene, spesielt med litt humor, som de selv har god erfaring med.
Når Aasen Bil legger sin markedsplan er de opptatt av å få mest mulig for minst mulig. Radio Metro er dermed et naturlig medium i så henseende, sier Bjørn. I tillegg bruker de sosiale medier, kino og lokale nettaviser når de skal nå ut til kunder i sitt område.
Hva er det beste du vet med Radio Metro?
Radio med lokalt innhold som folk lytter til.
Ble du nysgjerrig på Aasen Bil AS sin profilspott?