Aktuelt

Eneste mediekanalen som øker 🎶

Lydreklame har økt med 13,1 % så langt i år. Det viser ferske tall fra Mediebyråforeningen. Alle andre mediekategorier faller. Radio har i seg selv en oppgang på 7 %, noe som er sterkt med tanke på at radio er et tradisjonelt medie, som noen kan være litt skeptiske til siden det ikke kan måles i motsetning til digitale medier.

Vi i Radio Metro AS gleder oss også over en fin start på året, og leverte i første kvartal over budsjett. Men tallene kommer ikke av seg selv sier salgsdirektør Yvonne Stikbakke, dette er kontinuerlig hard jobbing, hvor vi til en hver tid forsøker komme med gode løsninger og nye konsepter til kundene våre.  Er kundene våre fornøyde, så er vi også fornøyde.

Mediebarometeret for mars viser at det så langt i år er omsatt lydreklame for 136,8 millioner kroner gjennom norske mediebyråer. Det er en økning på rundt 16 millioner sammenlignet med de tre første månedene av 2023.

Mediebarometeret viser samlet sett en nedgang i 1. kvartal. Den totale reklameomsetningen som går via mediebyråer er redusert med 5,4 % sammenlignet med samme periode i fjor.

Digitale medier går tilbake på 2,9 %, som er en reduksjon i medieomsetning på nærmere 28 millioner. TV-omsetningen fortsetter tilbakegangen og har en tilbakegang på 8.8 % i 1. kvartal. Dette tilsvarer nærmere 71 millioner sammenlignet med samme periode 2023.

Skroll til toppen