Kundereferanser

Jannicke og Victoria kjøper julekalender også i år 🎄

I desember 2024 fylte Radio Metros julekalender eteren med gaveinspirasjon, førjulsmagi og butikkglede – med Strømmen Storsenter som sentral samarbeidspartner. Nå er det klart at senteret også blir med i årets julekalender – og planleggingen er allerede i gang.

– Vi hadde et godt samarbeid i fjor, og ser frem til å løfte det ytterligere i år. Vi jobber hver dag med å forbedre oss, for å kunne skape noe som er enda bedre, sier Bjørn Ivar Holter-Nilsen i Radio Metro.

Øverst i artikkelen ser du Jannicke Bergmann, markedssjef, og Victoria Haugli Brennholm, markedskoordinator ved Strømmen Storsenter – to nøkkelpersoner som sammen med Radio Metro sørget for at Østlandets største julegavehus fikk skinne i førjulstida.

🎄 Slik fungerte julekalenderen i praksis 🎄

Fra 29. november til 20. desember presenterte Radio Metro hver ukedag et nytt julegavetips – fra en av Strømmen Storsenters mange butikker. Innslag på lufta på hele Østlandet og Sørlandet gjorde at hver butikk fikk sin egen dag i rampelyset.

Hver butikkpresentasjon ble ikke bare sendt på radio, men også støttet opp med innhold på sosiale medier. Her ble det delt korte videosnutter med butikkansatte, som fikk presentere sitt beste julegavetips foran kamera. Dette bidro til at de ansatte – og butikkene – virkelig fikk skinne.

For lytterne fantes det to måter å delta på: enten ved å sende SMS, eller ved å kommentere direkte på Facebook-postene. Dette åpnet for høyere deltakelse og engasjement, og skapte en julekalender som ikke bare informerte, men også aktiverte og involverte publikum.

– Det handler ikke bare om å nå ut – men om å skape en opplevelse både for kunden og lytterne. Derfor jobbet vi tett med Jannicke og Victoria hele veien, sier Bjørn Ivar.

📈 Sterk synlighet og målbar effekt 📈

Totalt deltok 15 butikker i kampanjen. Hver av dem fikk sitt eget radioinnslag og videopresentasjon, og innholdet ble distribuert både på Radio Metros plattformer og Strømmen Storsenters egne kanaler. Resultatet ble økt oppmerksomhet rundt både butikkene og senteret som helhet i en av årets mest hektiske handleperioder.

Her er hva Strømmen Storsenter selv sier om kampanjen:

Strømmen Storsenter er Østlandets største julegavehus, og i 2024 ønsket vi å forsterke dette budskapet ved å utvide vår medieeksponering. Derfor ble vi en del av Radio Metros store julekalender – en engasjerende kampanje som ga lytterne inspirasjon til årets julehandel.

Hver ukedag i desember besøkte Radio Metro en av våre butikker for å presentere et eksklusivt julegavetips. Totalt 15 butikker delte sine beste gaveidéer med både Radio Metros lyttere og følgere på Facebook, noe som bidro til økt synlighet og engasjement.


Kampanjen var aktiv i perioden 29. november – 20. desember 2024 og resulterte i sterke dekningstall. Samarbeidet med Radio Metro fungerte utmerket, og vi er så fornøyde med resultatene at Østlandets største julegavehus også blir en del av julekalenderen i år!

🎧 Hør hvordan det hørtes ut på lufta 🎧

Skroll til toppen