Aktuelt

Konkurranse som engasjerer lytterne

Hvordan aktiverer man lytterne, bygger merkevare og skaper ekte følelser rundt en kampanje? Svaret er relevans, enkel deltakelse og flateutnyttelse – akkurat som vi gjør i vår pågående konkurranse knyttet til Åge Aleksandersens avskjedskonsert i Oslo.

🎙️ “Fullfør teksten – og vinn billetter!”

I forbindelse med “Takk for oss, Oslo”, Åge Aleksandersens aller siste konsert i hovedstaden, inviterer vi Radio Metro-lyttere til å fullføre teksten på kjente Åge-låter – når vi stopper midt i sangen på lufta.

🔊 Hør hvordan det høres ut i promospotten:

Deltakelse skjer enkelt ved å sende en SMS med kodeord, og vinnerne får 2 billetter.
Det hele oppleves både morsomt og følelsesladd – særlig fordi dette er en historisk konsert mange har et sterkt forhold til.

For å øke rekkevidde og engasjement, produserer vi også en egen gatevideo til sosiale medier: Her oppsøker vi Åge-fans på gata i Oslo og utfordrer dem i konkurransen – akkurat som på lufta. Dette gir ikke bare god underholdning og delbarhet, men oppfordrer følgerne våre til å melde seg på konkurransen selv.

Videoen vil distribueres via sosiale medier, og gir godt potensial for viral spredning og økt synlighet for både samarbeidspartnere og arrangement.

💡 Hvorfor fungerer dette?

  • Kjent artist + sterk emosjonell kobling: Mange har et forhold til Åge – og dette er hans siste Oslo-konsert.
  • Lavterskel konkurranse: Lytteren trenger ikke synge – det holder å snakke teksten. Det gjør det enkelt og ufarlig å delta.
  • Kanaltilpasset innhold: Radiospotter, SMS, SoMe-video og fysisk gateengasjement – alt jobber sammen.

Vil du gjøre noe lignende?
Vi hjelper deg med å skape engasjerende kampanjer!

🎯 Ta kontakt med vår salgsavdeling for å skreddersy din neste kampanje!

Skroll til toppen